Label : Brlog Records
ID : No. 037
Year : 2011
Artist : Olovni Ples
Album : Ludilo
Tracks : 9/9
T/L : 0:40:25 h/min/sec
Mastering : Milos Drobnjakovic ( Niobids studios )
Snimano : Tomislav Zorić Studio
Olovni Ples : Bojan Rađenović ; Vjeran Pavlović ; Tomislav Zorić ; Stipe Periša
Copyright : Copyleft
URL1 : http://freemusicfrombrlogrecords.blogspot.com/
URL2 : http://www.myspace.com/olovniples
1. Intro (Olovni Ples / Mevlana Rumi / Ebtehaj Navaey)
2. Ludilo (Olovni Ples / Mevlana Rumi / Ebtehaj Navaey)
3. Lili (Olovni Ples / Ivan Rogić Nehajev)
4. Kako pamtim majku (Olovni Ples /Ivan Rogić Nehajev)
5. Tango (Olovni Ples /Ivan Rogić Nehajev)
6. Metamorfoza (Olovni Ples / Slavko Mihalić)
7. Što sam ja tebi (Olovni Ples / Stipe Periša)
8. Mrtvo Sunce (Olovni Ples / Đuro Sudeta)
9. Noć (Olovni Ples / Đuro Sudeta)
REVIEW by Mihael Pinter
Album Ludilo četvrto je po redu studijsko izdanje outlaw lo-fi rock blues folk punk benda koji se krije iza imena Olovni ples.
Na samom početku valja pripomenuti kako se iza ove hrpe žanrovskih  usmjerenja i podjela, zapravo nalazi velika stvaralačka strast i težnja  za konstantnom ekspanzijom glazbenih vidika i granica. Kalup je ono što  ovom bendu nikako ne leži, samo konstantni napredak i stalna potraga za  "savršenim" zvukom i stihom čini ovaj bend živim, ponajviše zbog tog  pomicanja granica album "Ludilo" predstavlja možda ono najbolje što je  Olovni ples do sada iznjedrio.
Prvi dojam nakon slušanja "Ludila" možda je najbolje izraziti kroz jedan citat iz Bhagavad-gite:
 Kada počinim grijeh – zažalim,
 a kada ne počinim – zaželim.
 U oba slučaja patim, jer sam podložan dualnostima
 koje me sa dna doline bacaju na vrh klisure.
Čitav album prožet je tom dualnošću i previranjem, u kojem se izmjenjuju Stipe kao urlik i Tomislav kao šapat, isprepliću se baš poput grijeha i pokajanja, svaki tražeći mjesto za sebe.
Sam početak albuma možda je i najbolji pokazatelj tog koncepta, "Intro" i  "Ludilo" otvaraju album, iste riječi a različiti smisao, riječ je o  stihovima Menlave Rumija, perzijskog pjesnika iz 13. stoljeća.
Stipe ih u uvodu interpretira na sebi svojstven način, pomalo groteskno i  zastrašujuće uz minimalističku glazbenu pozadinu harmonike koja unosi  dah cabaretskog tužnog pajaca u izvedbu. Nakon pomalo zlokobnog uvoda  kreće "Ludilo" u izvedbi Zokija, glazbena pozadina je sada akustična  gitara, a Zokijev pomalo šanjsonerski vokal donosi dašak nade i mira suprostavljajući se strahu i grotesknosti sa početka.
Umjesto o suprostavljanju, zapravo se radi o nadopunjavanju dva  različita pogleda i dvije različite emocije prožete u istom stihu,  zasebno zvučale bi dobro, ovako spojene interpretacije zvuče moćno.
"Lili " Ivana Rogića Nehajeva, pokazuje svu onu strast i  pozitivnu ludost karizmatičnog Stipe Periše, svu onu njegovu težnju ka  artističkom noir izričaju koji ove inače ljubavne stihove dovodi na  granicu burleske, sa svojim frenetičnim i satiričnim " Lili, Lili.." uz  pratnju harmonike čiji zvuk kao da dopire iz blatnog rova kod  Tannenberga 1914 godine , pjesma koja budi strast u slušatelju, melodija  koja tješi vojnike, projecira slike sreće, tuge, suza, smijeha, straha i  smjelosti.
"Kako pamtim svoju majku" i "Tango" istog autora Ivana Rogića Nehajeva,  donose nam blues na album, dok se prva pjesma oslanja na pripovjedački  ton sa natruhama nostalgije u stihu koju vješto prepričava Stipe,  "Tango" nam donosi punokrvni električni blues rif i vraća nas na neke  ranije radove benda, mogao bih čak reći kako se radi o tipičnoj pjesmi Olovnog plesa.
Specifičnost albuma svakako je nedostatak bubnjeva kao  instrumenta,premda je zbog dubine i raspona koju pruža interpretacija,  harmonika, gitara i mnoštvo improviziranih zvukova u pozadini to teško  svrstati među mane, na numeri "Metarmofoza" Slavka Mihelića, gostuje  Bojan Rađenović svirajući gitaru i daraljke, Boki je inače standardni  bubnjar benda na live nastupima i ranijim albumima, dok u ranije  spominjanoj pjesmi "Ludilo" sudjeluje Vjeran Pavlović na bas gitari,  harmonikaš na albumu je Tomislav Zorić koji ujedno duži i akustičnu  gitaru u bendu, a Stipe ipak vjeruje u elektriku.
Autorska stvar Stipe Periše nosi naziv "Što sam ja tebi", zgodan rif  koji prati klasični blues back vokal za koji je zadužen Zoki, pjesma  koja pokazuje Perišu kao umiješnog autora "Etiopijo smiješna si ti ne  znaš što je glad..", tko je ikada nesretno ljubio shvatit će bit, u  svakom slučaju navijam za više autorskih dijela jer baruta u starom  punkeru očito ima.
Đuro Sudeta kada je pisao svoje "Mrtvo sunce" čisto  sumnjam da je znao da će u nekim budućim vremenima neki tip koji se pali  na Dylana napraviti od tih stihova sanjivu baladu, sanjivu ali punu  svjetla i nade, bezbrižnu, laganu rock pjesmu, koja u svoj svojoj  jednostavnosti i tri akorda, skriva sav talent onoga koji je izvodi,  pomalo šansonjerski onako kako to nevjerni Tomo najbolje zna.
Šećer ne dolazi uvijek na kraju, dolazi "Noć" Đure Sudete u  interpetaciji Zokija, za mene daleko najdojmljiviji stihovi na cijelom  albumu, gorčina i ravnodušnost  jednostavno lebde u zraku "vrh šume  mjesec umire u oblacima zamotan..", na zadnjoj stanici da sjednem na  tlo, umoran iz džepa izvučem muzičku kutiju sa kraja 19 stoljeća,  prašnjavu od godina, umornu od sviranja, ovaj bi ritam zrakom  odzvanjao..
Na koncu, kada zatvorite muzičku kutiju na kojoj u šahu pješak stoji,  ostaje sjeta, nostalgija, naprosto tuga, ostaju emocije zarobljene u  devet glazbenih brojeva koji odišu strašću i iskrenošću, devet glazbenih  brojeva koje nećete čuti na Anteni i Narodnom jer tamo emocija strani  pojam je, ovo je album duše i osame, neka tako i ostane.
REVIEW by Vladmir Horvat
Peti studijski album Olovnog Plesa učvršćuje snažan tandem Periša -  Zorić kao jednog od najznačajnijih na hrvatskoj sceni u nekoliko  proteklih godina.
Olovni Ples je postao transparentan bend o kome se sve više priča i  momentalno su u najboljoj šansi da sav dosadašnji potencijal pokušaju  usmjeriti ka teško ostvarivom, ali dohvatljivom koraku - materijalnoj  naplati rada iz proteklih 6-7 godina karijere. A kako je krenulo, oni sa  ovim petim studijskim albumom imaju već kapitalni repertoar za koncerte  na kojima od početka do kraja mogu samo svirati 'hitove'. Doduše, ti  hitovi još nisu polučili široki komercijalni učinak, ali samo je pitanje  vremena kada će biti raspoznati poput evergreena Azre koja se nametnula  u ranim 80-im zahvaljujući mahnitom tempu nastupa gotovo iz dana u dan.
"Ludilo" je stoga pronicljivo odigran album koji poput prethodnog  eksperimentalnog "Rovovska akustika" pokazuje njihovu konceptualnu  umjetničku stranu. Ponovno snimivši najjednostavniju moguću opciju bez  bubnjeva i bas gitare (prisutni su samo minimalistički taktovi nekakvih  priručnih udaraljki), 9 novih pjesama je adaptirano kroz komade za  harmoniku, te akustičnu i električnu gitaru u svojevrsnom kabaretskom  izrazu koji odmah dolazi do izražaja u uvodnoj "Intro" gdje Stipe Periša  poput klauna uz minimalističku tugaljivu melodiju harmonike otvara  vrata poetičnog varijetskog programa. Kao na niti jednom dosadašnjem  albumu, ovdje potpuno do izražaja dolazi fascinantno različit odnos  snaga kreativnog tandema Periša - Zorić koji je jedan od  najupečatljivijih na hrvatskoj sceni u zadnjih nekoliko godina. Periša  je otkačen, opor, grub, sklon eksperimentima i lascivnostima, a Zorić je  emotivan, miran, prozračan i uglavnom romantičan. Taj duel najočitiji  je u prve dvije skladbe, već spomenutom Stipinom "Intru" i u "Ludilu"  koju pjeva Tomislav, a obje su uzete iz istog originalnog teksta Menlave  Rumija. Album je koncipiran u miš-maš sistemu gdje se ovaj dvojac  izmjenjuje na vodećim vokalima, te je i ovaj puta posegnuto u književnu  ostavštinu kroz uglazbljivanje stihova Ivana Rogića Nehajeva, Slavka  Mihalića i Đure Sudete. Neke od pjesama zazvuče melodijski na njihove  starije favorite "Isprati će kiša", ali novoj publici koja će tek sada  otkriti ovaj moćan autorski tandem i primjerice eksplicitno perverznu  pjesmu "Tango" u blueserskom tango izdanju, to neće puno značiti.  Također je zamjetljiv i fragment Hendrixove "Voodoo chile" u osnovnoj  melodijskoj niti skladbe "Što sam ja tebi", jedine autorske pjesme koju  ovdje potpisuje Stipe.
Kao i po običaju, bez obzira što su tekstovi djelo znamenitih poeta, oni  u ovoj izvedbi Olovnog Plesa djeluju kao njihovi originali. Stipe i  Tomislav su fleksibilni pjevači koji točno znaju šta treba sa  adaptacijama napraviti, te se veoma emotivno unose u njih i izvlače  maksimum. Nakon početnog kabaretskog uvoda (tu je još i pjesma "Lili"),  album sa pjesmama "Kako pamtim majku", "Metamorfoza" i spomenutim  "Tango" i "Što sam ja tebi" odlazi u njihov specifičan blues, da bi  završnicu usmjerili ka ležernijem i ambijentalnom formatu sa skladbom  "Mrtvo sunce" u mirnoj vokalnoj izvedbi Tomislava. Posljednja "Noć" je  prava kabaretska odjava koja melodijom harmonike i laganim repetativnim  tempom dovlači prikaz francuske šansone i tugaljivog ruskog folklora.
"Ludilo" pokazuje sitan odmak Olovnog Plesa ka nadogradnji dosadašnjeg  stila, a prema nekim relevantnim pokazateljima, primjerice posljednjem  djelu Rundeka ili debiju Nine, ima velike šanse da se konačno zavrti i  na domaćim radio postajama. Sad sve zavisi o promocijskim sposobnostima  Čopora kao izdavača koji se konačno potrudio realizirati pristojan  plastificirani omot i ukusno otisnut dizajn na samom cd-u. Priprema i  sam materijal su uređeni sa stilom, još samo da proradi i 'komercijalna  služba'... Vrijeme je.
 


