00000000
00000000
00000000

Mor Krom Kinski III - Fonometar - No. 049

PB82
Label : TVK Netlabel / Brlog Records / N.I.R.
ID : No. 049
Year : 2012
Artist : Mor Krom Kinski III
Album : Fonometar
Tracks : 14/14
T/L : 0:58:01 h/min/sec



01. Ljudi Su Ljudi Kad Su Ljudi
02. Na Uvjetnoj
03. Posljednji Dani
04. Otečeni Od Teškog Nakita
05. Matošev Blues
06. Tko Je Bio Raymond Scott ?
07. Kafka Na Liniji
08. U Svim Trakama Slovo "K"
09. Planiram S Tobom Noć Pijanstva
10. Sigurno Sam Češće Griješio Nego Ispravno Postupao
11. Sve Što Je Život Sijo
12. Na Stražnjem Dijelu Glave Nosim Lice Žene
13. Čovjek U Baršunastom Odijelu
14. Televizijski Nokturno










FREE DOWNLOAD












Miloš Zubac o Fonometru

Mor Krom Kinski III je neslužbena umetnička maska koju koristi Stipe Periša, udarna igla hrvatskog benda Olovni Ples, jedan od poslednjih autentičnih rokenrol junaka u južnoslovenskom komšiluku i jedan od najeksplozivnijih i najekspresivnijih scenskih izvođača u savremenoj hrvatskoj muzici.

Obrazinu koju je pozajmio od pseudomitskog pesnika, ezoterika i muzičara s početka dvadesetog veka, Periša je prvi put navukao na sebe na albumu Rovovska akustika, koji jeste potpisao i pečatio imenom Olovnog Plesa, ali koji je unekoliko bio njegova prva samostalna autorska instalacija. Ploča je bila posvećena Mor Krom Kinskom, jednom od ratnih protagonista s labavim istorijskim pokrićem i sumnjivim biografskim tragovima, koji je navodno nestao u Prvom svetskom ratu, a čije ime je Periša usvojio i počeo da ga koristi i populariše u duhu postmoderniste koji strpljivo koristi tokove stvaralačkog podzemlja i postupno gradi hrvatski pandan Čapajevu, ruskom soldatu i crvenoarmejskom komandantu koji je od jednog od nebrojenih nastradalih vojnika s vremenom izrastao u pravog kulturnog heroja i junaka mnogih sovjetskih anegdota.


YouTube - Na Uvjetnoj - Official Video


Proglasivši se sada unukom Mor Krom Kinskog, Periša je nastavio da vaja i oblikuje mit o njemu kao o svom najrođenijem pretku, podobno onom starom nauku da svaka generacija stvaralaca po izboru pronalazi svoje sopstvene preteče, pri čemu bitne umetničke ličnosti uvek same sebe izmišljaju, porađaju, neguju, vaspitaju, ubijaju i nanovo vaskrsavaju.

Nesumnjivo od takvoga plemićkoga roda, Stipe Periša je izmislio potomka Mor Krom Kinskog i navukavši njegovo lice, telo i odelo, u kućnim uslovima snimio dva albuma nekonvencionalnih pesama i rečitativnih komada. Jedan od dva albuma zove se Fonometar.

Ljubitelj rudarskog artizma, posvećenik u istoriju avangardnih umetnosti, Periša se kao Mor Krom Kinski III nije libio da posegne za karakterističnom tehnikom montaže, citata i reinterpretacije, stvarajući uzbudljiv tekstualni organizam od svog komornog stihovnog egzistencijalizma, klasičnih fragmenata hrvatske lirske moderne i probranih narativnih monolita iz štampe i tekućeg enciklopedijskog internet simulakruma, dodeljujući tom živom jezičkom amalgamu moć muzičkog pokreta izborom i repeticijom elektronskih sekvenci, lupova, šumova i ponekog, na ovoj ploči, ukleto usamljenog rifa, uz intertekstualne reminiscencije na rodonačelnike moderne umetnosti, a sve to u svom beskompromisnom glasovnom registru i ekspresivnoj samoironijskoj interpretaciji. Zagasita ambijentalnost, eksperimentalni duh, minimalistički format i interaktivnost slušanja i čitanja ponuđenog teksta – jesu paradigme koje Mor Krom Kinski III dosledno koristi u svojoj neoavangardnoj praksi, od Rovovske akustike do Fonometra.

U vremenu nepristojno bezopasnih i nesuštinskih muzičkih kreacija, Fonometar krije jedan zavodljiv rizik, doduše najviše po samog autora. Stipe Periša ovde je toliko upečatljiv i čvrsto utemeljen u vešto izgrađenom alter identitetu, da se uskoro može dogoditi zanimljiva alhemičarska supstitucija između lica i naličja stvaralačkih maski koje on upotrebljava.

Mor Krom Kinski III mogao bi tako da postane ono prvo, službeno stvaralačko lice s naličjem na kom bi se sada našao dobrovoljno skrajnuti Stipe Periša, jedan od dva frontmena u Olovnom Plesu. Makar do novog albuma dugoselskog kvarteta. A kada momci iz ovog neprocenjivo vrednog benda konačno istupe iz donekle izabrane a odnekle nametnute medijske ilegale, maska andergraund heroja Mor Krom Kinskog III zacelo će se još čvršće prilepiti na Perišino stvaralačko lice. Tada će njegov privatni tango lica i naličja postati još zanimljiviji, jer će ulozi biti veći. Oh yes, he's the great pretender...







Milos Zubac About Fonometar

Mor Krom Kinski III is unofficial art mask which is used by Stipe Perisa, the striker of Croatian band named Olovni Ples (in translation Lead Dance), one of lastest authentic rock’n’roll heroes in South Slav neighborhood and one of most explosive and expressive scenic performer in contemporary Croatian music.

The facepiece which he borrowed from pseudotic poet, esoteric and musician from beginning of 20th century, Perisa first time hooked on himself on album Rovovska akustika, which he signed not by his name, but with ’Olovni Ples’, but that was in several times his own author instalation. The record was dedicated to Mor Krom Kinski, one of war protagonists with lax historical cover and suspicious biografic lines, who allegedly disapeared in First World War, and whos name Periša adopted and started to use it and popularize in spirit of postmodernists who patiently uses creative underground streams and gradually builds Croatian
counterpart to Chapayev, Russian soldier and Red Army commander who’s one of the countless victims of soldiers eventually grew into a true cultural hero and the hero of many Soviet anecdotes.

Proclaiming now as grandson of Mor Krom Kinski, Perisa continued to sculpt and shape the myth of him as his closest family ancestor, suitable to that old doctrine that each generation of artists of your choice finds its own precursor, with important artistic personalities always invent themselves, give birth , foster, foster in killing and resurrecting again. Without any doubt of noble race, Stipe Periša invented an ancestor of Mor Krom Kinski and putted on his face, body and suit and at home recorded two albums with unconventional songs .

One of that two albums is called Fonometar.
As big fan of tranch-artism, oblate in hisory of avangard art, Perisa as ‘Mor Krom Kinski’ didn’t hesitate to go to characteristic technique of installation, quotes and reinterpretation, making an exciting textual organism of his chamber poetic existentialism, classical fragments of Croatian modern and exquisite lyrical narrative monoliths from the press and the ongoing encyclopedia Internet simulacrum, assigning the power of living language amalgam of musical movement and choice of repetition electronic sequences, loops, and assorted noises on the board, haunted solitary riff, the inter textual reminiscences of the founder of modern art, all in their uncompromising voice register and expressive self ironic interpretation. Dark ambiance, experimental spirit, minimalist format and interactive listening and reading offered texts - are paradigms that Mor Krom Kinski III uses consistently in his avant-garde practice, from "Rovovska Akustika" (in translation: ‘Trenches Acoustics’) to Fonometar.

In a time of rude harmless and non-essential musical creations, seductive Fonometar hides a risk, albeit mostly by the author. Stipe Perisa is here so striking and firmly grounded in the cleverly built alter identity, that may soon happen interesting alchemical substitution between the face and reverse of
creative masks that he uses. Mor Krom Kinski III could so become the first, official creative person with face and reverse on which would now voluntarily be found Stipe Periša, one of two frontmen in Olovni Ples. Though till new album quartet of Dugo Selo. And when the guys from the invaluable worth band finally step out from the partially selected and somewhat imposed media illegality, the underground hero mask Mor Krom Kinski III will certainly be firmly affixed to Periša’s creative person. Then shall his private tango face and reverse become even more interesting, because there’d be larger role.







Fonometar Prije Fonometra

Album "Fonometar" , tehnički gledano,je snažno inspiriran albumom "Rovovska Akustika" malo poznatog hrvatskog rock sastava Olovni Ples.
Rovovska Akustika je tiskana u nakladi od 50 primjeraka pod etiketom "Brlog Records", ali prije njenog službenog izdanja izdavačka kuća "Milijun Kuna Records" je podigla tužbu protiv benda i izdavača.
Ničim izazvana.
Povlačenje po sudnicama i medijsko prepucavanje iscrpilo je već načeti bend koji se pripremao za sedmorepubličnu turneju.
Šokantna razvoj situacije moralo je rezultirati šokantnim krajem.
Naime, Olovni Ples se odrekao "Rovovske Akustike".
I ostavio dva zbunjena izdavač sama u ringu koji su zadovoljni razvojem situacije
album plasirali na tržište polagavši na njega maksimalna prava u futuru bogato naplaćena. Osokoljeni i gonjeni čistom pohlepom izdavačke kuće Miljun Kuna Records i Brlog Records su tražile nastavak uspješnice,
Tražile su nastavak za naj prodavaniji psycho lo-fi album u povijesti Hrvatske.

Tražili su "Rovovsku Akustiku II".

Olovni Ples je sa gađenjem odbio ideju o lo-fi sapunici,
pa su dva, sad već, povampirena labela, napravili radikalni korak.
Pokucali su na vrata unuka mitskog Mor Krom Kinskog.
Mor Krom Kinski III je sa zanimanjem poslušao prijedlog ,
smatrao je da je to izvanredna prilika za revitalizaciju
njegove davno ugasle glazbeno poetske karijere.
"Moj deda će biti jako ponosan" - pomislio je .

Prije samog početka projekta,
Kinski III će uvjetovati više stavki :
1. Neograničena sloboda kreacije i filtracije ideja.
2. Mogućnost aneks ugovora
3. Album će se zvati "Fonometar"

Upravo ova zadnja stavka gdje je Kinski III inzistirao na imenu albuma Fonometar umjesto "Rovovske Akustike II" je u najmanju ruku zabrinjavalo dva velika okošta netlabel-a.
"Možda da piše "Rovovska Akustika II" velikim a
"Fonometar" malim slovima, onako , jedno ispod drugog ?"
"Ne" - rezonantno je Kinski III odbio svaki pokušaj odstupanja od već zadanih uvjeta. Izdavači su znali da vrijeme radi protiv njih, trebalo je što prije plasirati nastavak platinaste ploče, još dok je tema vruća.
Vruća poput vrućeg kuhanog kupusa.

Ali,ti isti izdavači,
Nisu znali.
Sa kim imaju posla.
Kinski III je odugovlačio sa projektom.

Godine su prolazile, a publika je promijenila pol.
Odjedanput, ničim izazvani, aktualni su bili neki drugi izvođači.
Zabavna glazba vratila se na velika vrata.

Rasplet je bio slijedeći :
Dva velika netlablea su bila slomljena.
Na koljenim krvavim, lutali su pijano optičkim nitima.
Miliju Kuna Records je ubrzo propao, a Brlog Records na jedvite jade preživio.
Mediji su ih prozvali "Groblje Label" i vremenom su postali sinonim za strmu anonimnost.

A Kinski III ?
Fonometar ?

Kinski III je hladnokrvno dovršio "Fonometar".
Problem je što više nije imao izdavača ni publiku.

"Kao da ih je ikad i bilo. Jebote " - reče sam sebi Kinski III u bradu i odšeta u nepoznatom smjeru sa vinilnom pločom pod rukama.